Formación académica: Licenciado en Ciencias Sociales de la Universidad Pedagógica Nacional, Magíster en Estudios Políticos de la Universidad Javeriana y Doctor en Filosofía y Ciencias de la Educación de la UNED-España. 

En la Universidad Pedagógica Nacional se ha desempeñado como profesor titular e investigador desde 1989, fue director de la Maestría en Historia de la Educación y la Pedagogía, Vicerrector Académico, director del Instituto Pedagógico Nacional, coordinador del Museo Pedagógico Colombiano. 

Ha sido catedrático de varias Universidades públicas y privadas, nacionales y extranjeras. Fue socio fundador de la Sociedad Colombiana de Pedagogía, director del Instituto Distrital para la investigación Educativa y el Desarrollo Pedagógico –IDEP- de Bogotá, en el Ministerio de Educación fue Subdirector de Desarrollo y Fomento de la Educación, en la Secretaría Distrital de Educación de Bogotá fue Subsecretario Académico. 

Sus investigaciones y escritos versan sobre la Historia de la Educación, Políticas Educativas, Corrientes Pedagógicas, Formación de Maestros, el Saber Escolar. 

 

Academic training:  B.A. in Social Sciences at Universidad Pedagógica Nacional (UPN), M.A. in Political Studies at Pontificia Universidad Javeriana and Ph.D. in Philosophy and Science of Education at UNED-Spain. 

At UPN I have been working as lecturer and researcher since 1989. I was director of the M.A. in History of Education and Pedagogy, Academic Vice Chancellor, director of the Instituto Pedagógico Nacional, and coordinator of the Colombian Pedagogical Museum. 

I have been lecturer at several Colombian and foreign private and state-financed universities. I was one of the founders of the Colombian Pedagogical Society, director of the District Institute for Educational Research and Pedagogical Development (IDEP) in Bogotá. At the Ministry of Education I was Subdirector of the Development and Promotion of Education, and in the District Secretary of Education in Bogotá I worked as Academic Undersecretary.

My research studies and texts focus on the history of education, educational policies, pedagogical currents, teacher training and school knowledge.